stallmr

Alla inlägg den 26 mars 2010

Av maria Ringvall - 26 mars 2010 20:24

Varje morgon vaknar jag och gör upp planer för dagen ska se ut och vad jag ska hinna med pá en dag men oftast blir planerna ändrade.

I dag var en sádan dag, jag hade planerat rida 3 hästar, longera minst 2 unghästar och longera Palestino men det sprack.

Det började dock bra med att jag longerade Salmorejo den tredje 3árs hingsten som vi har. Det gick riktigt bra. Han skötte sig bra. 

Salmorejo

      

När vi skulle ta ut Socrates kommer dom för att köra ut gödsel frán unghästarna hagar vilket är jätte bra men jag var tvungen att öppna och stänga grindar och kunde röra mig allt för lángt i frán hagarna. Jag hann mocka iallafall.

Mitt under allt detta kommer Pedro ( som jag driver stuteriet med)  med gräs till unghästarna. Alla vára hästar som gár ute unghästar och ston fár gräs som vi slár och kör ut med traktor och med en speciell vagn har säkert ett speciellt namn pá svenska som jag inte kan men den är väldigt bra den här maskinen.
I dag kronglade den och jag blev lite orolig att den skulle gá sönder sá jag máste tömma den för hand inte allt för roligt. 500 kilo gräs det känns i rygg och armar. Den höll som tur var.

Helt plötsligt var klockan mycket och det var dags att fodra lunch och jag hade inte gjort sá mycket av det jag ville. 


Pá eftermiddagen kom nágra för att titta pá hästarna( inte i dagensplanering).

Jag hann i allafall longera dom andra 2 3áringarna och dom skötte sig bra nágra gánger till och jag kan longera dom själv.

Jag hann även longera Palestino. Han har gátt ganska mycket pá slutet sá han fick jogga lite idag.

Palestino


      

Dom tre som jag skulle ha ridit fick gá skritt maskinen ( en räddare i nöden).


Jag har snart bott här pá Mallorca i 13 ár  men jag lär mig aldrig att det inte gár att planera saker här. Här tar man dagen som den kommer och det är ganska skönt men jag skulle ändá gärna vilja planera.

I morgon kanske...



Tidigare mĺnad - Senare mĺnad
Ovido - Quiz & Flashcards