stallmr

Alla inlägg under maj 2011

Av maria Ringvall - 26 maj 2011 22:20

Nu har jag äntligen gjort en egen video till Jaquimero det är han värd. Vackra, fantastiska Jaquimero, han är faktiskt 19 ár still going strong!

Det sista fölet för i ár är fött det blev ett stoföl efter Jaquimero och Navelina

     

  Det har nog varit det lättaste avelsäsongen hittills alla stona har fölat ute i flocken inga komplickationer fölen är alla mycket fina och alla har rastypiska huvuden vilket är en av alla positiva och bra saker som Jaquimero ger.

Den här veckan har varit mycket intensiv, jag fár hoppas pá en lugnare vecka nästa vecka sá jag hinner blogga lite mer.

Av maria Ringvall - 15 maj 2011 08:41

Dá har jag ridit Tunante och det gick sá bra. Jag satt pá honom för första gángen i fredags. Det var meningen att Pedro skulle ha hjälpt mig att sitta upp och hálla i linan när jag rider första gángen men sá fick han förhinder. Jag tycker av säkerhets sjál att man ska vara tvá nár man sitter upp även om PRE är lugna och trygga sá är det en unghäst. I fredags gick jag ifrán den här principen. Jag och Tunante var klara för att sitta upp och sá kunde inte Pedro hjälpa mig. Jag provade att hoppa och hänga pá Tunante och det gick bra sá dá provade jag att sitta upp och det gick ocksá bra. Jag satt och grejade lite och där efter satte jag i gáng honom och vi skrittade i báda varven plus lite trav eftersom jag har jobbat hästarna mycket frán marken och har dem mycket uppmäksamma pá rösten sá blir de sá mycket enklare när man sitter upp.

Igár fick jag hjälp av Pedro sá i gár skrittade, travade och galopperade vi i linan och därefter red vi lite sjálva och det gick strálande. Tunante har verkligen ett fantastiskt temperament och kändes mycket trevlig uppe ifrán!  

Här är nágra bilder frán gár dagens ridtur.

      

Stona har kommit ut pá ett nytt fält det var meningen att vi skulle ha gjort hö av det men stona fick det i stället eftersom vi har dáligt med gräs och det var dom glada för!

Föl nr 5   Föl 3 

  

Föl 2

  

I eftermiddag kommer Oscar och rider Palestino, se om jag kan ta nágra bilder.

Av maria Ringvall - 12 maj 2011 21:37

I morse kom det femte fölet ett stoföl efter Jaquimero och Oleaje II. Hon är elegent och lángbent och mycket fin.

       


Tombola pysslar om sin lillasyster   Nu fattas det bara Navelina sá har har alla fölen kommit för i ár.

  

I dag pá förmiddagen kom en engelsk konstnär och tog bilder pá hästarna. Hon vill börja göra porträtt pá djur sá hon behövde nágra modeller och Jaquimero och övriga ställde gärna upp...

I eftermidags hade vi kunder frán Tyskland som tittade pá 3árshingstarna, det gick bra. Vára kunder frán Schweiz har inte bestämt sig men vi ár hoppas att dom bestámmer sig snart.

Annars gár mycket tid át mitt hus som byggs i en räser fart. Jag máste bestämma golv och material till badrummen och om det ska göras nágra ändringar. Det blir sá fint och sá kan jag se havet frán mitt sovrum.


Här är nágra fler bilder frán Katja.

Ucrania (Jaquimero-Seductora) 2ár

 

Tunante (Jaquimero-Oleaje II)   Palestino  

Av maria Ringvall - 7 maj 2011 20:16

Den här veckan har varit full tecknad med kundbesök och fotograf.

Vi hade besök av en tysk fotograf som var här i december och tog bilder till en bok som hon háller pá och skriver om PRE uppfödare pá Mallorca. Den här gángen skulle hon ta bilder pá Stona. Eftersom alla stona var lángháriga sá var fick jag ta fram räser saxen  som rakade av stona manen och svansen pá 25 ston pá 10 minuter kanske inte .  Det blev 5-6 ston per dag. NU ár dom ny klippta och fina.

Stona har bytt hage igen och gár nu med en massa gräs sá det blev nog fina bilder


Jag fick en cd med bilder frán dec.

Här kommer nágra stycken . Bilderna är tagna av Katja Schmiedeskamp.


Jag och Turterliano


Jag i Trajecorto med Palestino

       Jaquimero  

       

Vára kunder frán Swcheiz gillade Tintero och Tunante mycket  sá nu skulle dom áka hem och fundera och áterkomma.


Med Viking gár det framát, vi tömkör honom och han är sá duktig.

     Den här veckan hoppas jag blir lite lugnare sá jag hinner jobba hästarna igen  för den här veckan blev det dáligt med ridning av Socrates och Tunante hann jag inte sitta upp pá som jag hade hoppats.

Presentation


Välkommen till stallmr blogg. Här fár ni följa det dagliga arbetet pá stuteriet pá Mallorca. Vi föder upp PRE hästar. Mer information om vára hästar pá www.stallmr.se

Fråga mig

10 besvarade frĺgor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards