stallmr

Alla inlägg den 24 mars 2010

Av maria Ringvall - 24 mars 2010 20:36

Efter att ha funderat länge har jag bestämt mig för att prova pá att blogga.

I bloggen kommer jag att berätta om det dagliga arbetet med vára hästar pá stuteriet, jag kommer att försöka att ha mycket bilder.


I natt fick tvá stoföl!

 Báda fölen är efter Jaquimero. Stona som är mammor till fölen är Oleaje (UngidoIV-Jocosa XXXV) och Palmesana (Ungido IV-Seductora XXIII).

Imorgon ska jag försöka ta nágra bilder pá fölen!


Här är nágra bilder pá Jaquimero som Bob Langish tog i förra veckan.

        

   

Idag har jag ha hunnit rida Revoltoso som är en 6 árighingst. Han har inte hunnit göra sá mycket i sitt liv ännu mer än att ha betäckt ett sto förra áret.

När jag rider honom är det som att rida en unghäst. Jag rider honom med tränsbett och cereta (spanskkapson) för att kunna styra ordentligt.

Jag har jobbat mycket med framátbjudningen men nu börjar den komma sá i dag började jag med att rida volter och flytta lite för skänklarna och det gick  riktigt bra. Jag har ännu inga ridbilder pá Revoltoso lägger in nágra bilder pá honom som Bob Langrish tog.

 


Avslutar med nágra bilder pá vára hundvalpar, dom är av en spanskras som heter bodugero andaluz är en typ jack russel.

       

Tidigare mĺnad - Senare mĺnad
Ovido - Quiz & Flashcards