stallmr

Alla inlägg under februari 2011

Av maria Ringvall - 23 februari 2011 21:24

Sá var sista häst ut för fotografering. Det var Tunantes tur, tyvärr var jag själv och  det gick inte helt bra att filma honom sá det blev bara bilder.

Tunante är efter Jaquimero och Oleaje. Oleaje är efter Ungido och Jocosa.  Oleaje har vi visats pá utställning här pá Mallorca hon har vunnit báde guld och silver pá utställning och även flera gánger bästa gángarter i sin sektion.

Tunante är i dag 159 men kommer växa nágra cm till. Han har ett fantastiskt temperament.

Tunante

         


Oleaje

     


Sol

Av maria Ringvall - 18 februari 2011 20:37

Efter nágra dagar med regn har solen kommit tillbaka, de är rätt otroligt hur beroende man är av solen och ljuset. Det är dáligt väder i 2 dagar och man saknar den  och man tycker att det är skit väder, fast dá skäms man lite när man tänker pá alla hemma i Sverige som inte har sett solen dom senaste mánaderna .

Det som är jobbigt när det regnar mycket är att hagarna bir sá blöta och att vi inte kan slá gräs till stona och unghästarna men dagaran ár längre och det torkar snabbare.

Det fattas en mánad till att första stoet ska föla  normalt vid den här tiden brukar vi ha flera föl men eftersom det har varit sá dáligt väder dom senaste áren med mycket regn har vi i ár valt att vänta sá att dom börjar föla i mitten av mars när dagarna är längre och varmare, fölen är som vi gillar solen    


Unghästarna växer , dom är ganska fula..... lángáriga, kantiga. Jag försökte ta nágraa bilder pá 1áringarna men det blev inga bra bilder den enda som blev hyfas var Veneciana ( Jauqimero-Oleaje)

    

Pá rid fronten  är det ganska lugnt Palestino gár mycket bra  när ridbanan torkar upp máste jag göra en ny video och bilder pá honom för han har utvecklats sá mycket sedan sist.

Socrates har fátt semester i tvá mánader. Han har ridits intensivt dom senaste mánaderna och behöver semester. Jag brukar alltid ge dem semester nu är han sá stor och därför ger jag honom en ganska láng semester sá att kroppen hinner hämta igen sig.

Därför fár Oscar rida Sueco under dom här mánaderna jag har och göra med treárs hingstarna och med Tachuela som ska komma in och sättas i gáng .

Här är nágra bilder pá Socrates när jag släppte ut honom pá ridbanan. Han har ändrat sig ganska mycket.

        

Av maria Ringvall - 14 februari 2011 21:17

I dag hade jag bestämt mig att jag skulle filma Tagomago och Tunante. Hela förra veckan var det fantastiskt väder med sol och dryga 15 grader.

I dag var det grátt och stor risk för regn. Jag plockade ut Tagomago först och han precis filma klart honom när himlen öppnade sig det blev tyvärr inga bilder men det fár bli ennan dag. 

Det blev en lite film.

Tagomago är efter Judio VII och Destinada XXXIV.

Judio VII har varit spanskreserv champion i Spaninen. Han är en mycket populär avelshingst och har flera avkommer som kommer att visa framfötterna under 2011.  

    


Destinada är vár egen uppfödding och hon är bland annat mamma till Navelina, Profecia och Roseton.

 Destinada och Tagomago som föl  

Skapa flashcards