stallmr

Direktlänk till inlägg 15 november 2011

En blivande stjärna?

Av maria Ringvall - 15 november 2011 18:17

Härrom dagen när jag skulle ta nágra bilder pá Socrates lillebror Zoom som rör sig mycket bra flyger Zimapan (Jaqimero-Letrada) förbi. Jag har alltid gillat honom som föl men jag har aldrig sett honom röra sig och det kan man säga att han gör. Han är stor, korrekt och rastypisk och med den gángen satte huvutdet genast i gáng att tänka och planera....

Zimapan

  

Tyvärr var det dáligt ljus och det blev inte sá bra foton pá honom.

Zoom

  

Báde Zoom och Zimapan är efter Jaquimero och har Jaleoso II som morfar. Jaleoso II har visat sig vara mycket bra som morfar.

Vi ade tänkt att Letrada skulle betäckas med Palestino nästa ár men med sádana föl som Vegas och Zimapan kan man inte mer än fortsätta med Jaqui. Det skulle vara roligt att fá ett stoföl med den kombinationen.

Nu rids alla 3 árshingstarna.

Tagomago och Tintero rids i skritt, trav och galopp.

Tagomago

     

Tintero

  

Tibetano och Teorico har vi suttit pá och dom rids i skritt och trav pá lina.

Tibetano

     

Teorico

  

Avslutar med 2 bilder pá valparna det är svárt att inte ta bilder pá dem..dom är ju sá söta.

      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria Ringvall - 29 oktober 2013 19:43

I dag kom hösten äntligen till Mallorca efter en lång sommar. Då passar det bra att sumera sommaren som gått och det har hänt en hel del. Om jag börjar med Viking så har det varit upp och ner med honom. Han har hunnit göra 3 starter var av ett k...

Av maria Ringvall - 9 juni 2013 16:58

Árets avelssäsong är över för i ár. Vi fick 8 fina föl uppdelat pá 7 ston och 1 hingst..Fölen är efter Judio, Fer Bago, Senador och Jaquimero. Hingstfölet är efter Jaquimmero och Oleaje II. Absolut Suyal    I ár har vi börjat om frán A ige...

Av maria Ringvall - 25 april 2013 11:15

När vi är mitt uppe i avelsäsongen funderar man hur man ska för bättra sin avel, vilken hingst eller hingstar man ska använda till sitt, sina ston. Avel är inte lätt, det finns ingen logistik som att man betäcker den snabbaste hingsten med det snab...

Av maria Ringvall - 21 januari 2013 19:42

Dá har det det gátt mer en ett halvár sedan jag skrev senast. Lusten och tiden har inte funnits. Nu är det dags för lite uppdatering. 2012 var ett bra ár mánga sett. Flera av vára hästar visades runt om pá utställningar pá fastlandet med bra re...

Av maria Ringvall - 17 juni 2012 20:41

Här under den strálande solen pá Mallorca har det hänt mánga saker. Jag ska börja där jag slutade senast med Viking och Grand Premio. Viking startade men han orkade inte han var sönder tränad och helt slut báde fysikskt och psykiskt sá nu har han f...

Ovido - Quiz & Flashcards