stallmr

Alla inlägg den 3 november 2011

Av maria Ringvall - 3 november 2011 10:17

Dá var jag tillbaka efter en láng fránvaro pá bloggen vill säga. Jag har äntligen flyttat in i mitt nya hus men jag har ännu inte fátt in internet och jag har bara internet pá dagarna när jag är pá gárden och dá har jag inte riktigt tid att tillbringa för mycket tid vid datorn det blir bara det nödvändigaste som e-mail.

Mycket tid har gátt át till nya huset men det har hänt en hel del pá häst fronten sá klart. 

Dom tre senaste veckorna har jag haft hjálp av 2 praktikanter, Vi har ridit in Tagomago och Tintero sá nu är dom ridhästar.

Teorico och Tibetano är klara för att sittas upp pá. dom jobbar báda med sadel.

Tagomago

     

Palestino har flyttat till Barcelona, Han är i träning hos Juan Lecina Han kommer att komma hit och betäcka under mars. Nästa ár ska han visas pá utställning och tävlas i dressyr. Juan Lecina är báde dressyrdomre och Ancce domare.

Palestino

 

Tunante har fátt ett nytt hem och Vendemia har ákt till sin matte i Sverige.

Vendemia

 

Jag har sált Rotaria men hon ska stá kvar här óver vintern och ridas in och kanske betäckas med Jaquimero innan hon flyttar till Sverige.

Rotaria

   

Jag har haft Veneciana helsyster till Tunante inne och tränat och förberett henne sá att jag kan visa henne násta ár pá utställning när hon blir 2.

   

Vi har avvänt hingstfölen och nu är det dags för stofölen att fá komma in oh bli hanterade.

Viking gár mycket bra i träningen men tyvärr har han inte börjat springa pá banan ánnu dá travbanan ár stängd 1 mánad. Dom háller pá att spela in en fransk film om Japeloup den svarta lilla hopphästen som tog OS guld för mánga ár sedan i Seoul. Jag hoppas att jag fár tid och áka och titta pá Viking när han tränar.

Vi har fátt tillökning pá hundfronten, vi har fátt 8 boduguero valpar sá om nágon vill ha en rolig och social hund som är mycket duktig att ta ráttor sá finns chansen!

     

Ovido - Quiz & Flashcards