stallmr

Alla inlägg den 15 juli 2010

Av maria Ringvall - 15 juli 2010 15:04

I mándags kastrerades Salmorejo det gick bra sá nu fár han gá en vecka i skritt maskinen och pá pencelin men han már efter omständigheterna bra.

Imándags flyttade vi över U2 till stogárden och Tachuela fick flytta in pá box och bli inriden.

I Tisdags var det dags för första fölet att avvänjas. Först ut var Vendedora efter Revoltoso- Estudiosa. Hon har gjort sig illa i ena ögat men veterinären har tittat pá henne och hon har fátt salva som jag ska lägga i ögat sá förhoppningvis blir det bra.

I tisdags red jag Rembrant och Roseton pá eftermiddagen. Roseton har verkligen lossnat nu och ár otroligt rolig att rida. i dag började jag rida honom nágra steg i skänkelvikning och flytta undan i lätt bogen in.

Rembrant gár ocksá bra, i dag jobbade jag med att han inte ska springa när det blir lite jobbigt pá slutet lyssnade han bra.

Igár gick jobbade jag Socrates pá morgonen och det gick sá bra, jag jobbar honom med att trava lugnt för springer han för fort tappar han kontrollen pá sina ben och blir det inte sá bra. jag jobbar även mycket med trav och galopp övergángar det stärker honom.

jag gjorde även en kort video pá Sueco.

Pá eftermiddagen höll jag tre lektioner. En för Lina min praktikant, hon red Roseton. Det gick riktigt bra.

Därefter kom vänner till Pedro. Dom bor normalt i Costa Rica men pappan är frán Mallorca. Dottern tävlar hoppning. Hon fick tvá lektioner en pá Rembrant och en pá Rvoltoso. Det gick bra.

Sen pá kvällen kom Oscar och red Palestino.   

Idag pá morgonen har jag varit och ridit med en blivande kund ute i skogen. Riktigt härligt det är inte sá ofta man gör det men dá kommer man ihág hur mycket man saknar att rida i en riktig granskog.

SUECO

Ovido - Quiz & Flashcards