stallmr

Alla inlägg den 16 juni 2011

Av maria Ringvall - 16 juni 2011 12:42

I tisdags hade vi en uppfödare frán Sevilla här för att titta pá Sueco, dom gillade verkligen Sueco och tror pá honom  och köpte honom direkt sá nu flyttar Sueco till Sevilla och kommer att matchas för utställningar och Sicab. 

Den här uppfödaren äger vinnaren av 3ársston Sicab 2010.

Det är roligt och spännande men samtidigt sá känns det lite vedmodigt, Sueco är en helt fanstastisk häst med sin otroliga gáng och sitt underbara temperament men man kan inte ha kvar alla hästarna och sen är det ocksá en ekonomisk frága.

För en uppfödare är det vikigt att ens uppfödningar kommer ut och visas för det ger bra reklam för stuteriet och sjálvklart för hingsten. Vi har inte intresset och möjligheten att áka runt pá en massa utställningar.

Sueco (Jaquimero -Idonea V)  foto Frida Westergren

      Den här veckan skulle ha behövt ha 5 timmar extra varje dag.

Imorse vid 6 lastade vi nágra ungston som är sálda till fastlandet, klockan 11 hade jag kunder frán Sverige. Nu hade jag äntligen en halv timma över nár jag kunde sitta ner och jobbba lite med datorn.

Den hár vecka har jag min vän Frida Westergren här pá besök, Frida är en jätte duktig fotograf och hon har tagit bilder pá hästarna.

Här nágra bilder pá Palestino.

    

  

 

Ovido - Quiz & Flashcards