stallmr

Direktlänk till inlägg 15 maj 2011

Tunante är en ridhäst!

Av maria Ringvall - 15 maj 2011 08:41

Dá har jag ridit Tunante och det gick sá bra. Jag satt pá honom för första gángen i fredags. Det var meningen att Pedro skulle ha hjälpt mig att sitta upp och hálla i linan när jag rider första gángen men sá fick han förhinder. Jag tycker av säkerhets sjál att man ska vara tvá nár man sitter upp även om PRE är lugna och trygga sá är det en unghäst. I fredags gick jag ifrán den här principen. Jag och Tunante var klara för att sitta upp och sá kunde inte Pedro hjälpa mig. Jag provade att hoppa och hänga pá Tunante och det gick bra sá dá provade jag att sitta upp och det gick ocksá bra. Jag satt och grejade lite och där efter satte jag i gáng honom och vi skrittade i báda varven plus lite trav eftersom jag har jobbat hästarna mycket frán marken och har dem mycket uppmäksamma pá rösten sá blir de sá mycket enklare när man sitter upp.

Igár fick jag hjälp av Pedro sá i gár skrittade, travade och galopperade vi i linan och därefter red vi lite sjálva och det gick strálande. Tunante har verkligen ett fantastiskt temperament och kändes mycket trevlig uppe ifrán!  

Här är nágra bilder frán gár dagens ridtur.

      

Stona har kommit ut pá ett nytt fält det var meningen att vi skulle ha gjort hö av det men stona fick det i stället eftersom vi har dáligt med gräs och det var dom glada för!

Föl nr 5   Föl 3 

  

Föl 2

  

I eftermiddag kommer Oscar och rider Palestino, se om jag kan ta nágra bilder.

 
 
Carin

Carin

15 maj 2011 10:40

Tittar in och säger *hej* Väldigt härliga bilder på dig och hästarna. PRE är det ngt speciellt med :) Vår granne har en PRE hingst som jag sneglar på varje gång jag rider förbi. Någon gång i framtiden kanske även jag får stifta närmre bekantskap med en...

http://ekbladet.bloggplatsen.se

maria Ringvall

16 maj 2011 10:33

Hej Carin, tack för att du tittade in! Om du tar chansen at ha en PRE sá kan jag lova att du inte blir besviken!
Hälsningar Maria

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria Ringvall - 29 oktober 2013 19:43

I dag kom hösten äntligen till Mallorca efter en lång sommar. Då passar det bra att sumera sommaren som gått och det har hänt en hel del. Om jag börjar med Viking så har det varit upp och ner med honom. Han har hunnit göra 3 starter var av ett k...

Av maria Ringvall - 9 juni 2013 16:58

Árets avelssäsong är över för i ár. Vi fick 8 fina föl uppdelat pá 7 ston och 1 hingst..Fölen är efter Judio, Fer Bago, Senador och Jaquimero. Hingstfölet är efter Jaquimmero och Oleaje II. Absolut Suyal    I ár har vi börjat om frán A ige...

Av maria Ringvall - 25 april 2013 11:15

När vi är mitt uppe i avelsäsongen funderar man hur man ska för bättra sin avel, vilken hingst eller hingstar man ska använda till sitt, sina ston. Avel är inte lätt, det finns ingen logistik som att man betäcker den snabbaste hingsten med det snab...

Av maria Ringvall - 21 januari 2013 19:42

Dá har det det gátt mer en ett halvár sedan jag skrev senast. Lusten och tiden har inte funnits. Nu är det dags för lite uppdatering. 2012 var ett bra ár mánga sett. Flera av vára hästar visades runt om pá utställningar pá fastlandet med bra re...

Av maria Ringvall - 17 juni 2012 20:41

Här under den strálande solen pá Mallorca har det hänt mánga saker. Jag ska börja där jag slutade senast med Viking och Grand Premio. Viking startade men han orkade inte han var sönder tränad och helt slut báde fysikskt och psykiskt sá nu har han f...

Presentation


Välkommen till stallmr blogg. Här fár ni följa det dagliga arbetet pá stuteriet pá Mallorca. Vi föder upp PRE hästar. Mer information om vára hästar pá www.stallmr.se

Fråga mig

10 besvarade frĺgor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards