stallmr

Direktlänk till inlägg 18 februari 2011

Sol

Av maria Ringvall - 18 februari 2011 20:37

Efter nágra dagar med regn har solen kommit tillbaka, de är rätt otroligt hur beroende man är av solen och ljuset. Det är dáligt väder i 2 dagar och man saknar den  och man tycker att det är skit väder, fast dá skäms man lite när man tänker pá alla hemma i Sverige som inte har sett solen dom senaste mánaderna .

Det som är jobbigt när det regnar mycket är att hagarna bir sá blöta och att vi inte kan slá gräs till stona och unghästarna men dagaran ár längre och det torkar snabbare.

Det fattas en mánad till att första stoet ska föla  normalt vid den här tiden brukar vi ha flera föl men eftersom det har varit sá dáligt väder dom senaste áren med mycket regn har vi i ár valt att vänta sá att dom börjar föla i mitten av mars när dagarna är längre och varmare, fölen är som vi gillar solen    


Unghästarna växer , dom är ganska fula..... lángáriga, kantiga. Jag försökte ta nágraa bilder pá 1áringarna men det blev inga bra bilder den enda som blev hyfas var Veneciana ( Jauqimero-Oleaje)

    

Pá rid fronten  är det ganska lugnt Palestino gár mycket bra  när ridbanan torkar upp máste jag göra en ny video och bilder pá honom för han har utvecklats sá mycket sedan sist.

Socrates har fátt semester i tvá mánader. Han har ridits intensivt dom senaste mánaderna och behöver semester. Jag brukar alltid ge dem semester nu är han sá stor och därför ger jag honom en ganska láng semester sá att kroppen hinner hämta igen sig.

Därför fár Oscar rida Sueco under dom här mánaderna jag har och göra med treárs hingstarna och med Tachuela som ska komma in och sättas i gáng .

Här är nágra bilder pá Socrates när jag släppte ut honom pá ridbanan. Han har ändrat sig ganska mycket.

        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria Ringvall - 29 oktober 2013 19:43

I dag kom hösten äntligen till Mallorca efter en lång sommar. Då passar det bra att sumera sommaren som gått och det har hänt en hel del. Om jag börjar med Viking så har det varit upp och ner med honom. Han har hunnit göra 3 starter var av ett k...

Av maria Ringvall - 9 juni 2013 16:58

Árets avelssäsong är över för i ár. Vi fick 8 fina föl uppdelat pá 7 ston och 1 hingst..Fölen är efter Judio, Fer Bago, Senador och Jaquimero. Hingstfölet är efter Jaquimmero och Oleaje II. Absolut Suyal    I ár har vi börjat om frán A ige...

Av maria Ringvall - 25 april 2013 11:15

När vi är mitt uppe i avelsäsongen funderar man hur man ska för bättra sin avel, vilken hingst eller hingstar man ska använda till sitt, sina ston. Avel är inte lätt, det finns ingen logistik som att man betäcker den snabbaste hingsten med det snab...

Av maria Ringvall - 21 januari 2013 19:42

Dá har det det gátt mer en ett halvár sedan jag skrev senast. Lusten och tiden har inte funnits. Nu är det dags för lite uppdatering. 2012 var ett bra ár mánga sett. Flera av vára hästar visades runt om pá utställningar pá fastlandet med bra re...

Av maria Ringvall - 17 juni 2012 20:41

Här under den strálande solen pá Mallorca har det hänt mánga saker. Jag ska börja där jag slutade senast med Viking och Grand Premio. Viking startade men han orkade inte han var sönder tränad och helt slut báde fysikskt och psykiskt sá nu har han f...

Ovido - Quiz & Flashcards