stallmr

Alla inlägg den 25 september 2010

Av maria Ringvall - 25 september 2010 15:02

Dá har änligen hösten kommit natten till i fredags regnade det väldigt mycket sá nu är allt mycket renare.

1árs stona blev mycket glada över regnet dá dom fick en lerpöl att leka i.

Ucraina

   

PRE championatet pá Strömsholm gick riktigt bra. Arrangemanget flöt pá otroligt bra i ár. Det var ocksá trevligt att fá träffa nya och gamla bekanta.

Den här vecka har vi haft flera skadade hästar. Palestino hade fátt ett sár pá benet som blivit infekterat sá han blev tvungen att vila och gá pá pencelin.

Ett av fölen som var utsläppta hade ocksá fátt ett fult sár som blivit infekterat. Hon har fátt komma in pá box igen och máste fá pencelin i en vecka.

Annars har Sueco och Socrates tappa var sin sko och hovslagaren har gjort sig illa i ryggen. Jag hoppas verkligen han blir bra snart för jag vill helst inte anlita en annan hovslagare.

Jaqui már bra igen han är ocksá glad att det har regnat sá han kan rulla sig bättre och bli mer lerig.  

Jaqui äter Johannesbröd

   

Den här veckan har jag börjat rida Roseton igen efter uppehállet för kasteringen. Han känns bra kanske lite stel och lite ringrostig.

Rembrant har jag jobbat frán marken och härrom dagen kunde jag inte hálla mig utan provade och trampa honom lite och det funkade det är sá häftigt hur lätt dom har för det.

Salmorejo och Rembrant kommer att áka i mitten av nästa vecka.

Salmorejo roade sig i dag med Nina och Etoo.

      



Ovido - Quiz & Flashcards