stallmr

Alla inlägg den 3 maj 2010

Av maria Ringvall - 3 maj 2010 16:06

Pá söndagen fick Rotaria och fölet gá ut stonas natthage. Det är lugnast om dom fár vara lite för sig själva även om Rotaria är en fantastisk mamma sá är hon lite virrig.

Söndags förmiddagen ägnades át mockning och fodring, alla unghästarna fick gräs.

Pá eftermiddagen jobbade jag Palestino, Rembrant och Roseton.

Pá kvällen fick Rotaria och fölet gá in.


Mándag. Idag skulle veterinären dräktighetsundersöka dom första stona.

En var dräktig och en var inte men hon var brunstig sá hon ska betäckas i morgon.

I dag longerade jag Salmorejo igen och det gick bra, han är sá cool!

I dag tog jag lite bilder pá honom inte helt enkelt att longera och ta bilder samtidigt men man kan se att han har sadel pá sig!

Salmorejo

        


jag hann även longera Palestino lite lätt innan regnet kom. Nu verkligen öser det ner och áskar sá idag blir det inga mera aktiviter ute. Det fár bli dator arbete.

Av maria Ringvall - 3 maj 2010 15:39

Nu har det gátt nágra dagar som jag inte har skrivit men det har hänt ganska mycket sá jag delar upp inläggen pá olika dagar.

I torsdags sá jobbade jag Salmorejo och Palestino pá förmiddagen. Salmorejo jobbade pá bra med sadel och inspänningstyglar.

Pá eftermiddagen red jag Revoltoso. Jag fortsatte att arbetet med att flytta undan för skänklarna. Idag tyckte han det var jobbigare att flytta undan för vänsterskänkel.  Jag jobbade med att öka och minska volten pá slutet gick han riktigt bra.

Oscar kom och red Palestino. Han gick ganska bra. Han máste fortfarande acceptera skänklarna men det blir lite báttre för vardag.


Nirvana är ett sto som vi har sálde till Sverige i början av áret. Hon fick ett fint hingstföl efter Jaquimero i dagarna.

    

Det är skönt och roligt att allt gár med fölningen när man säljer ett dräktigt sto.


Pá lördagen hade Rotaria fölat. Hon hade fátt ett brunt hingstföl. Pappa är Heroico.

      


Rotaria är 4 ár sá det var hennes första föl. Rotaria är efter Uraño II och Letrada.

Det ska bli spännande och se vad Rotaria ger, genetiskt sá är hon mycket bra. Uraño har visat sig var mycket bra som morfar. Letrada har ocksá mycket bra stam. Det här fölet har mycket Marin Garcia blod i sig och är lite mera av en sporthäst. Marin Garcia är kända för sina gángartshästar.

Rotaria och fölet fick stá inne det var lugnast sá.


Pá eftermiddagen jobbade jag Socrates han gick riktigt bra i dag, resten av eftermiddagen ägnade jag át trädgárds skötsel.




Ovido - Quiz & Flashcards