stallmr

Direktlänk till inlägg 21 december 2010

Lugn december

Av maria Ringvall - 21 december 2010 11:24

Efter ett ganska intensivt ár har december varit lugn pá häst fronten.

Jag dock flyttat och haft magsjuka och en kraftig förkylning sá nu är jag redo för en härlig jul ledighet i ett mycket kallt Östersund.

Pá stuteriet har vi släppt ut dom sista fölen sá nu fá dom gá tilsammans tills runt mars när vi delar pá hingstar och ston.

Viking Suyal som har státt inne för att bli chipad och hanterad har fátt gátt ut nágra mánader till sina kompisar innan ska tas in för att köras in och tränas för att komma i start.    

Tachuela har flyttat ut till 1ársstona för att vila och för att saker fár mogna till nästa ár.

         

Una 2009 Judio- jocosa (lilla syster till Palestino)

   

Umbrosa 2009 Jaquimero-Galucha

   

Ultramar 2009 Jaquimero-Karabugea

   

Vi har haft besök av nágra tyskar som ska göra en bok om stuterier pá Mallorca.

Dom var en förmiddag pá gárden och tog en massa bilder och information om stuteriet. Boken ska komma ut pá tre olika sprák.

Det blev mánga fina bilder pá Palestino och Jaquimero. Jag fick sätta pá mig min traje corto och dá var jag tacksam för att jag hade haft magsjuka sá att jag kunde komma i den.

Han som sydde den var inte vänlig att lämna utrymme för vikt ändring.

Här ár tvá bilder pá mig i min traje corto.

Nispero 2003 Jaleoso II -Jocosa XXXV (Halvbror till Palestino) Han finns utanför Uppsala. Han är 3ár pá bilden.

  

Navelina Ungido IV- Destinada (hon ár 3ár pá bilden)

  


Vi har haft det ganska kallt pá Mallorca och även snö i bergen.

   

        


Jag avslutar med en jul bild.

  



 
 
Ingen bild

Johanna Karlsson

21 december 2010 13:24

Ååå vad fint det var med snö i bergen! Och du är fin i din dräkt.
Vad roligt att Nispero har kommit till Uppsala.
Hoppas att du får det härligt i Östersund i jul och att det inte blir några problem med flygen. Det har krånglat rätt mycket för de som ska flyga på flygplatserna här i Sverige senaste månaden. Själv åker jag upp till Hammerdal imorgon. Det ska visst vara närmre -30 grader hela tiden så vi får nog hålla oss inne båda två.
God Jul på dig Maria.

maria Ringvall

23 december 2010 13:28

Hej Johanna!

Hoppas att du kom upp till Hamerdal utan förseningar.
Jag hade lite problem frán Barcelona men sedan tror jag hade tur och ákte med det enda táget frán Sj som kom fram i rätt.
Jag önskar dig och din familj och en riktigt God-Jul och ett Gott Nytt ár!

 
Agneta

Agneta

21 december 2010 23:05

Hoppas du får en härlig jul i Sverige. Nästa år SKA jag komma och hälsa på! En varm julkram till dig från mig:)

http://www.gesta.se

maria Ringvall

23 december 2010 13:24

Hej Agneta!

Jag önskar er en riktigt God-Jul och ser fram emot ditt besök nästa ár!
Kram

 
Marianne

Marianne

23 december 2010 10:10

God Jul Maria
Tack igen för halsduken, den behövs nu, -28 grader.
Det är så roligt att titta på dina fina bilder på era vackra hästar.

http://seglingepre.bloggplatsen.se

maria Ringvall

23 december 2010 13:22

Hej Marianne!
Jag hoppas att ni fár en riktigt härlig Jul och att det blir lite mildare för detta är allt för kallt för mig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria Ringvall - 29 oktober 2013 19:43

I dag kom hösten äntligen till Mallorca efter en lång sommar. Då passar det bra att sumera sommaren som gått och det har hänt en hel del. Om jag börjar med Viking så har det varit upp och ner med honom. Han har hunnit göra 3 starter var av ett k...

Av maria Ringvall - 9 juni 2013 16:58

Árets avelssäsong är över för i ár. Vi fick 8 fina föl uppdelat pá 7 ston och 1 hingst..Fölen är efter Judio, Fer Bago, Senador och Jaquimero. Hingstfölet är efter Jaquimmero och Oleaje II. Absolut Suyal    I ár har vi börjat om frán A ige...

Av maria Ringvall - 25 april 2013 11:15

När vi är mitt uppe i avelsäsongen funderar man hur man ska för bättra sin avel, vilken hingst eller hingstar man ska använda till sitt, sina ston. Avel är inte lätt, det finns ingen logistik som att man betäcker den snabbaste hingsten med det snab...

Av maria Ringvall - 21 januari 2013 19:42

Dá har det det gátt mer en ett halvár sedan jag skrev senast. Lusten och tiden har inte funnits. Nu är det dags för lite uppdatering. 2012 var ett bra ár mánga sett. Flera av vára hästar visades runt om pá utställningar pá fastlandet med bra re...

Av maria Ringvall - 17 juni 2012 20:41

Här under den strálande solen pá Mallorca har det hänt mánga saker. Jag ska börja där jag slutade senast med Viking och Grand Premio. Viking startade men han orkade inte han var sönder tränad och helt slut báde fysikskt och psykiskt sá nu har han f...

Presentation


Välkommen till stallmr blogg. Här fár ni följa det dagliga arbetet pá stuteriet pá Mallorca. Vi föder upp PRE hästar. Mer information om vára hästar pá www.stallmr.se

Fråga mig

10 besvarade frĺgor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards