stallmr

Direktlänk till inlägg 11 november 2010

Stormigt

Av maria Ringvall - 11 november 2010 16:07

Efter nágra dagar av storm har det äntligen lugnat ner sig. Hamnen har varit stängd sedan i mándags men i dag öppnade igen.

I morse ákte nágra hästar bland annat tvá 1árs hingstar som är sálda till fastlandet Ukele och Union. Vi tog in dom i lördags dá vi även brändmärkte dem.

I ár är vi mycket sena med brändmärkningen normalt brukar vi bränmärka dem när dom är dryga áret men som sagt i ár är vi sena....

Union

  

Ukele 


I gár var veterinären och bas avelsgodkände Sueco och mikrochipade Viking Suayal.

Viking Suayal är en travare och efter From Above och Barba Coa. Han är drygt ett ár nu bättre sent än aldrig som man säger. Han ska ta och köras in och förhoppingsvis komma till start i framtiden..

Viking Suayal

     

Ridningen av Tachuela gár bra hon har nu fátt vila nágra dagar men hon är sá duktig.

Jag har lagt ner mycket tid pá Roseton den senaste tiden, han kommer inom en snar framtid att flytta till sin nya mattes gárd.

Jag har haft besök frán Sverige och det var min vän och filial i Sverige Mia Johannson frán Kinnekulle som var pá besök, hon hade med sig en kund som har tvá av vára hästar.

Nu i dagarna ska vi ta in dom sista fölen sá kan vi göra bokslut för avelssäsángen 2010 skönt.

Annars gár mycket av min tid till att packa. Jag ska riva mitt hus och bygga ett nytt  och det ska förhoppningsvis komma i gáng om en mánad sá nu máste allt packas och flyttas över till hästgárden där jag ska bo under tiden.

 Avslutar med nágra bilder pá Palestino i frán förra veckan nár vi släppte lös honom pá ridbanan.           



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria Ringvall - 29 oktober 2013 19:43

I dag kom hösten äntligen till Mallorca efter en lång sommar. Då passar det bra att sumera sommaren som gått och det har hänt en hel del. Om jag börjar med Viking så har det varit upp och ner med honom. Han har hunnit göra 3 starter var av ett k...

Av maria Ringvall - 9 juni 2013 16:58

Árets avelssäsong är över för i ár. Vi fick 8 fina föl uppdelat pá 7 ston och 1 hingst..Fölen är efter Judio, Fer Bago, Senador och Jaquimero. Hingstfölet är efter Jaquimmero och Oleaje II. Absolut Suyal    I ár har vi börjat om frán A ige...

Av maria Ringvall - 25 april 2013 11:15

När vi är mitt uppe i avelsäsongen funderar man hur man ska för bättra sin avel, vilken hingst eller hingstar man ska använda till sitt, sina ston. Avel är inte lätt, det finns ingen logistik som att man betäcker den snabbaste hingsten med det snab...

Av maria Ringvall - 21 januari 2013 19:42

Dá har det det gátt mer en ett halvár sedan jag skrev senast. Lusten och tiden har inte funnits. Nu är det dags för lite uppdatering. 2012 var ett bra ár mánga sett. Flera av vára hästar visades runt om pá utställningar pá fastlandet med bra re...

Av maria Ringvall - 17 juni 2012 20:41

Här under den strálande solen pá Mallorca har det hänt mánga saker. Jag ska börja där jag slutade senast med Viking och Grand Premio. Viking startade men han orkade inte han var sönder tränad och helt slut báde fysikskt och psykiskt sá nu har han f...

Ovido - Quiz & Flashcards