stallmr

Direktlänk till inlägg 25 april 2010

Fredag, lördag

Av maria Ringvall - 25 april 2010 12:17

Fredagen började med att jag fick áka och hämta semin inne i Palma. Jocosa ska betäckas med Judio VII. Judio VII är pá Uneversitets djursjukhuset i Barcelona. Dom háller pá och tappar semin pá honom för att göra frusen semin.


Judio VII

      

Därefter blev det mockning och sen fick jag besök av häst intresserade svenskar som bor här pá Mallorca. Vi tittade pá hästarna och därefter ákte vi till stogárden för att titta pá stona och fölen.

Pá eftermiddagen hann jag arbeta ett par hästar innan Oscar kom för att rida Palestino. I dag gick Palestino riktigt bra han började jobba med ryggen och sätta in bakbenen under sig men man ser att det fattas mycket muskler och styrka innan orkar bära sig helt fullt ut.

Därefter fick jag jäkta över till stogárden för att vi skulle inseminera Jocosa och förhoppningsvis blir det en ny Palestino!


Jocosa fick nágot som kliade pá magen och dá fick hon göra det bästa av situationen.

      

Veterinären tittade även pá Navelina.

  

Lördagen jobbade jag alla treárshingstarna och dom gick riktigt bra, Salmorejo fick ett bett i munnen och det tyckte han var helt ok. Om nágra dagar ska jag sätta pá en longeringsgjord.

Eftermiddagen ängade jag át puttsning av sadlar och träns och att ge gräs till alla hästarna.


 
 
Nina

Nina

25 april 2010 15:14

Vad kul att det går framåt för Salmorejo :)

http://www.dorado.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria Ringvall - 29 oktober 2013 19:43

I dag kom hösten äntligen till Mallorca efter en lång sommar. Då passar det bra att sumera sommaren som gått och det har hänt en hel del. Om jag börjar med Viking så har det varit upp och ner med honom. Han har hunnit göra 3 starter var av ett k...

Av maria Ringvall - 9 juni 2013 16:58

Árets avelssäsong är över för i ár. Vi fick 8 fina föl uppdelat pá 7 ston och 1 hingst..Fölen är efter Judio, Fer Bago, Senador och Jaquimero. Hingstfölet är efter Jaquimmero och Oleaje II. Absolut Suyal    I ár har vi börjat om frán A ige...

Av maria Ringvall - 25 april 2013 11:15

När vi är mitt uppe i avelsäsongen funderar man hur man ska för bättra sin avel, vilken hingst eller hingstar man ska använda till sitt, sina ston. Avel är inte lätt, det finns ingen logistik som att man betäcker den snabbaste hingsten med det snab...

Av maria Ringvall - 21 januari 2013 19:42

Dá har det det gátt mer en ett halvár sedan jag skrev senast. Lusten och tiden har inte funnits. Nu är det dags för lite uppdatering. 2012 var ett bra ár mánga sett. Flera av vára hästar visades runt om pá utställningar pá fastlandet med bra re...

Av maria Ringvall - 17 juni 2012 20:41

Här under den strálande solen pá Mallorca har det hänt mánga saker. Jag ska börja där jag slutade senast med Viking och Grand Premio. Viking startade men han orkade inte han var sönder tränad och helt slut báde fysikskt och psykiskt sá nu har han f...

Ovido - Quiz & Flashcards